Γράφει η Εβελίνα Μπάκιντα*
Βιώνοντας μια εποχή στην οποία από τη μια οι οικονομικές συνθήκες και η αγορά διάγει ημέρες κρίσης, από την άλλη όμως οι καταναλωτές αναζητούν την ποιότητα και προϊόντα με συγκριτικά πλεονεκτήματα ακόμη κι αν είναι ακριβά, αντιλαμβανόμαστε προς τα που πρέπει να κατευθυνθούμε και που να εστιάσουμε!
Καταθέτω εδώ τη δική μου άποψη και εμπειρία, όχι μόνο ως Επιχειρηματίας, Διευθύνουσα Σύμβουλος της «CHIC GREEK BUSINESS» και ειδική στο Μάρκετινγκ, αλλά και ως μέλος της Ομαδας του Στρατηγικού Σχεδιασμου του ελληνικού Οίνου την περίοδο 2012-2015.
Αδιαμφισβήτητα τα τοπικά προϊόντα, έχουν όλα τα φόντα και τα πλεονεκτήματα που προϋποθέτονται για να είναι πρωταγωνιστές. Αρκεί όμως μόνο αυτό; Για να αντιληφθεί κανείς την απάντηση που είναι αρνητική, θα πρέπει να σκεφτεί έναν νέο αθλητή, ερασιτέχνη που έχει όλα τα φόντα να κάνει μεγάλη καριέρα. Έχει το ταλέντο. Χωρίς όμως την σκληρή δουλειά, την εντατική προπόνηση, την καθοδήγηση και την προώθηση του, δεν υπάρχει περίπτωση να φτάσει όπου τυχόν αξίζει.
Το ίδιο ισχύει και για τα προϊόντα. Το πρώτο και βασικό ζητούμενο είναι η καλλιέργεια. Και εδώ έχει ανοίξει μια μεγάλη κουβέντα για τη βιολογική ή τη βιοδυναμική καλλιέργεια, η οποία πλέον θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ. Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και τα κριτήρια που θέτονται απαιτούν, την καλλιέργεια να συνάδει με την γευστική εμπειρία του καταναλωτή. «Παράγω σωστά, γεύομαι ποιοτικά». Αυτό είναι το δίπτυχο - κλειδί.
Από εκεί και μετά στη συζήτηση υπεισέρχεται ο στρατηγικός σχεδιασμός και το σχέδιο δράσης, που θα οδηγήσει στο τρίπτυχο: Τόνωση κατανάλωσης- Αύξηση παραγωγής - Βιωσιμότητα Τομέα/ αγροτικού κλάδου. Και φυσικά, για να επιτευχθεί η εξωστρέφεια των προϊοντων και η κατάκτηση κορυφών, απαιτείται μια στρατηγική, ώστε από το αγρόκτημα να φτάνουμε στο... πιάτο, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη του αγροδιατροφικού κλάδου. Με φόντο την Κρήτη του 2030, υπάρχει ο οραματικός σχεδιασμός για να καταφέρουμε να κατακτήσουμε κορυφές, αντιμετωπίζοντας όλες τις προκλήσεις και να πετύχουμε να στηρίξουμε τον Πρωτογενή Τομέα, που καλείται να ξεπεράσει σημαντικά εμπόδια, όπως της οικονομικής, της ενεργειακής και της κλιματικής κρίσης!
Μη διστάσετε να ζητάτε τη συνδρομή των ειδικών που θα σας συμβουλέψουν να πάτε ένα βήμα μπροστά.
*Η Εβελίνα Μπάκιντα είναι Πρόεδρος Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης, Ειδικός Marketing (MSc), Πολιτισμολόγος (ΒΑ), Πτυχιούχος Ευρωπαϊκών Σπουδών